Monday, August 15, 2011

lebaran

salam allz..ari ni msk hari ke 16 kt bpuasa..aku dah 2 hari kene flu..mmg super x best ok puasa n kene flu sekali...rs nk mc tp syg cuti (sebenarnya keje bertimbun)kekekekkeke...

pepagi ms drive seronok sbb hot fm dah start bukak lagu raya..memang semangat la nk menyambut lebaran...tp kan, aku rs ry thn ni mcm kosong jer..may b sbb aku dah xde parents kot..kalau last year ade ayah lg,seronok gak pagi2 tepon mintak maaf (sbb ry last year turn umah en suami)..tp tahun ni xde sape2 yg aku rs nk mintak maaf...boleh x ckp mcm tu???

for the past few days aku teringat kenangan ms dulu2..teringat zaman kecik2 dulu bgn sahur...arwah mak kejut...setiap dr kt mesti ade kenangan tersendiri..seronok gak kalau di kenang..hehehehe..

ok, aku dah decide nk wat kek lapis 3 jenis..semuanya resepi yg guna 10 biji telur..selalu nya kalau kat miri,buat kek mak ai telur sampai 25 biji..ade setengah resepi tu nak gune kuning telur sampai 25 biji, 6 biji putih telur..so remaining putih telur tu aku n adik beradik pompuan letak kat muka,konon2 nk bg tegang..kahkahkah..lawak jer bile di kenang semula...

biskut dah tentu aku tempah..tu pun dua jenis yg di jamin aku leh habiskan sendiri (sbb en suami x berkenan sgt biskut)kek lapis pun die x brp suke..die suke kek jenis sifon..pastu aku x brp terer buat kek sifon..hahahhaa...dlm kepala mcm nak buat kek marble yg gebu n kek kukus satu..melampau x idea aku..tp x terfikir pun nk wat rendang atau kari ayam..sbb leh mkn kat umah mertua yg tentu nya sedap,ok..n aku rs cam nk wat puding ms pg umah mertua..ader ke org mkn puding pagi raya?pelik gak idea yg dlm fikiran aku...

ok la, sekian dulu...

No comments:

Post a Comment