Tuesday, August 23, 2011

the best i can give for him...raya with his family!

salam allz..ari ni aku rs touching abis..sebak n sayu je rs..so korg yg bace ni mst la feeling jugak tau..hehehe

ok aku mulakan story knape hati aku tetibe je rs sebak...

pagi td after solat subuh n tgk muka anak2 tetibe je terasa nk kene balik raya umah mertua..which is i hv to ry d kedah(since mertua balik kedah thn ni, for info my in laws pun tggl d kl,tp ade rumah kat sane) instead of beraya d kl..sebelum2 ni kan aku kata just nk ry d kl jer...walaupun thn ni suppose turn umah aku...tp since my parents both dah xde so aku tergerak hati la ajak hubby balik kedah..

mungkin korg baca,xde la rs feeling coz aku mmg tau aku fail bab2 mengarang ayat puitis...cuma aku nk bgtau what made my mind to come to this decision:

1. hubby aku sememangnya masih bertanggunjwb kpd parents...selagi dieorg hidup ni, kt mmg selalu kena jg hubungan..walaupun seblum ni suam2 kuku...aku pinjam kata2 bos aku:jgn kt buat apa yg org buat x baik kat kt,JGN MELETAKKAN KT DI TAHAP PEMIKIRAN ORG SEPERTI ITU..bos korg ade bg ayat2 power camtu???
2. aku nk terap nilai2 kekeluargaan kpd hanis n hadi..i want both of them feels what raya mean to us ms kt kecik2 dulu..kan best leh jumpe sepupu2 pastu main mercun bunga api mandi satu baldi dlm bilik air n last sekali mlm raya tidur bergelimpangan depan ruang tamu..
3. hubungan kt sesama manusia kena di jaga..xkisah la samada dengan mertua mahupun ipar duai ataupun pak cik n mak cik sedara sebelah hubby...
4. aku xyah pikir nk msk ape utk juadah raya,dah tentu mak mertua aku yg masak,aku tolong potong apa yg patut(boleh x kalau aku letak ni sebagai no 1)hahahhahahahha...
5. sbb since ayah aku dah xde, which mean aku dah yatim piatu, aku rs kosong n raya tu mcm hari2 biasa,so x adil utk aku buat raya utk hubby n anak2 kosong jugak..

cukup la 5 tu kot..sbb yg lain2 cam rs xyah taip...ehhehehe...ok,sekian..semoga raya thn ni memberi cahaya keimanan kpd kt semua...

No comments:

Post a Comment