Monday, November 14, 2011

diet plan

salam allz..ari ni aku nk story ckit psl diet plan..lately aku rs bdn aku mcm naik je..mana x nye,bila stay kat hotel,mkn x ingat..kekekkeke..so skrg aku tgh plan utk diet..sbb aku mcm kureng ckit kalau mkn pil atau ubat n sewaktu dengannya..so aku nk jaga dr food intake..coz it's our choice nk makan apa...nk g slimworld cam x mampu je kan...hehehehe

so aku nye food intake:

sarapan: nesvita 3 in 1 + roti wholegrain fibremeal (3 keping - boleh x ek?)
tengahari: 1/2 rice + sup/ikan goreng/ayam goreng + sayur + ulam - kena mkn nasi n goreng2an jugak supaya aku x pengsan tetibe...xleh la berubah drastik sgt, xgitu?
malam:susu anlene/milo/horlicks + buah2an

utk kunyah2,aku prepare biskut jacobs...hopefully aku leh ikut menu yg aku decide sendiri ni...hehehe
aku pun ada terbaca,kalau nk kuruskan badan, kurang atau elak mkn piza,cheese, kentang goreng..sbb xnak berubah secara drastik n xnak jd tiang lampu..aku had kan pemakanan tu seminggu sekali..boleh x?atau may b aku tgk je hanis n hadi mkn fastfood..ermmmmm..dugaan betul...

pastu aku plan nk g jogging petang2..tp since semalam kl asyik ujan je petang(note:aku br plan start diet semalam..ekekkekekekek)...apa pun doakan semoga aku bleh dpt 52kg seperti aku sebelum ada hanis....actually bmi aku ok je sekarang,tp aku rs start 30an kena jg pemakanan..(aku br 28) tp bersedia awal la kan, x salah....

ok,sekian dulu..goodbye fastfood..jimat duit aku..hehehehe

1 comment:

  1. Aku bulan lepas semangat nak turunkan berat badan sbb adik aku kata aku dah gemok..lepas tu aku cut down nasi terus..makan lauk je..tak de mengunyah2.makan breakfast,tghari,mlm..2 minggu lepas tu balik kg aku dah turun 4kg..tp skrg ni dah naik balik..hahaha..sbb dah mkn mcm biasa balik...

    ReplyDelete